Google heeft 10.000,- per maand voor je klaar liggen!

Gratis geld? Ja dat bestaat. Dat wil zeggen Google Grants stelt gratis advertentiemogelijkheden beschikbaar voor organisaties en instellingen met een ANBI-status.

Gepubliceerd op: 3 april 2020 • 6min leestijd

Gratis geld? Ja dat bestaat. Dat wil zeggen Google Grants stelt gratis advertentiemogelijkheden beschikbaar voor organisaties en instellingen met een ANBI-status.  

Niet misselijk qua omvang: maandelijks ter waarde van 10.000 euro. Huh? Grappenmakers die MAFCASEN? Nee, dit is echt geen grap en er zit geen addertje onder het gras! CASE, jouw reclamebureau in Ede en specialist in online marketing, legt het je uit. 

Google Grants

Hoe het werkt met advertenties en Google 

Eerst wat meer over advertenties op Google. Daar kunnen we al jaren niet meer omheen. Zodra je iets zoekt in Google krijg je relevante zoekresultaten voorgeschoteld. Bovenaan op je scherm zie je de advertenties en daaronder zie je informatie die jij waarschijnlijk wilt zien. Maar ho, het kan maar zo dat je de advertenties ook graag ziet. Omdat ze gaan over onderwerpen die jouw interesse hebben. 

Hoe je met SEO en SEA Google voor je organisatie laat werken 

Dat je relevante zoekresultaten voorgeschoteld krijgt op basis van jouw zoekgedrag, vindt iedereen normaal. En dat is ook een gegeven voor online marketeers en communicatieprofessionals. De aanpak is als volgt. 

Na een grondig zoekwoordenonderzoek weet je op welke zoekwoorden het meeste volume zit en waar de competitie niet skyhigh is. Dan begint het grote verleiden. Een heerlijk spel. En kansrijk dus zonde om te laten liggen. Want zeg nu zelf, warmer wordt een doelgroep toch niet? Wie gericht zoekt naar een product of dienst van jou hoort toch gewoon op jouw website of in jouw e-mailbox uit te komen?  

Goed gevonden worden 

Nog heel even terug naar je doelgroepen, je medewerkers, je stakeholders. Nu het leven zich meer binnenshuis en online afspeelt, is het belangrijker dan ooit om goed gevonden te worden via internet. Niet alleen als organisatie, maar juist ook met specifieke informatie of vragen die je hebt voor bepaalde doelgroepen, klanten of (potentiële) werknemers. Alles wat daarbij helpt, is meegenomen toch? 

Heb je dat op orde? Volg je de actuele ontwikkelingen op dit gebied? Ik kan me voorstellen dat je hoofd er nu niet naar staat om dit alles te monitoren. Daarom reikt CASE je graag een communicatieversneller voor meer impact aan: gratis advertentieruimte met Google Grants voor organisaties met ANBI-status. 

Meer resultaat voor je marketingbudget 

Ook non profit organisaties, bijvoorbeeld in zorg en onderwijs, zetten online marketing in. Meestal zonder grote marketingafdeling en dito marketingbudgetten. Maar vaak wel met doordachte marketingstrategieën. Toch maken non profit organisaties en instellingen nog niet vaak gebruik van adverteren op Google. 

Dat is jammer want de mogelijkheden zijn enorm en de omstandigheden zijn kansrijk. Zowel voor het aanreiken van diensten en services, maar ook voor het ondersteunen van arbeidsmarktcommunicatie en werving van nieuwe medewerkers. 

Daarom CASE 

We hebben dit aanbod van Google Grants natuurlijk driedubbel gecheckt. Zo grondig werken we wel bij CASE. Maar het klopt gewoon en inmiddels werken we al geruime tijd naar tevredenheid met Google Grants. 

Dus waar wacht je op? Benut deze prachtige gelegenheid voor non profit organisaties met een ANBI-status. Haal maandelijks je budget van 10.000 op bij Google en haal met maximale uit je marketingbudget. Mits je aan de voorwaarden voldoet uiteraard. Wil je hierover meer weten? CASE adviseert je graag. Wij richten je campagne zo in dat je meetbaar impact krijgt en beter dan ooit gevonden wordt als organisatie. En er zijn meer mogelijkheden voor meer impact, zichtbaarheid en verbinding.  

Matthijs Hazeleger, Online Marketeer

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Google Grants. Neem contact op met Matthijs Hazeleger via 0318 25 45 00 of via mail matthijs@casecommunicatie.nl