Sportservice > Meer bewegen!

"Hoe krijgen we meer inwoners van Ede aan het sporten?"

Uitdaging

Meer mensen laten deelnemen aan sport. Ook als dat om welke reden ook niet gaat. Dat is de uitdaging van Sportservice. Evident dat daar een compleet nieuwe website bij hoort. Zowel voor Sportservice als voor Zwembad de Peppel.

 

Sportservice vraagt CASE de websites te maken. En daar gaat het nodige aan vooraf. Want de doelgroepen zijn breed, het aanbod is gevarieerd en niet alle mensen denken en zoeken op dezelfde manier. Hoe houd je de informatie helder en laagdrempelig?

 

Oplossing

CASE neemt de leiding in het traject en analyseert samen met Sportservice de verschillende aanvliegroutes van de doelgroepen en het website-bezoek. Ook doen we on- en offline marktonderzoek bij de bezoekers van Zwembad de Peppel.

 

Twee teams zijn betrokken bij dit proces: een dwarsdoorsnede van het personeel van het zwembad en een team van buurtsportcoaches. Na brainstormsessies over de positionering en functionele eisen voor de website volgen mock-ups, designs en uitvoering. CASE coördineert contentontwikkeling, web architectuur, webdesign en de technische uitvoering.

 

Resultaat

De doelgroepen van Sportservice zijn gebaat zijn bij een strak design met een helder menu en knoppen die voor zichzelf spreken. Dus dat realiseert CASE. Het resultaat is meteen merkbaar: per maand bezoeken ruim 450 bezoekers meer de website. Zij reserveren gemakkelijker activiteiten en accommodaties en vinden sneller de informatie die ze zoeken.

 

Sportservice is tevreden over de moderne uitstraling en de nieuwe functionaliteiten die beter passen bij de organisatie. De nieuwe opbouw, met toedeling van rechten, sluit aan op de interne werkwijze die Sportservice wil hanteren. Medewerkers geven aan gemakkelijker zelf evenementen aan te maken en noemen de agendafunctie klantvriendelijker.

 

 

HEB JIJ EEN CASE VOOR ONS?

  • Jouw gegevens

  • Wat kunnen we voor je doen?

Bekijk volgende case

W&G BRINKHORST