CASE

Norschoten

Zorg Anders, Zorg Beter

“Bij Norschoten waait een frisse wind door de ouderenzorg. En dat doet mensen goed, dat merk je hier iedere dag.”

Je zult maar recruiter voor een zorgorganisatie zijn… Met zo’n grote stapel vacatures op je bureau. Je moet vechten om een plekje aan de oever van een vijver die bijna leeggevist is. Gelukkig is daar CASE. Met precies dát juiste stukje aas om de beste kandidaten aan je haak te slaan.

Zorgpersoneel moet je met een lampje zoeken

Norschoten is een zorgorganisatie die een frisse wind laat waaien door de ouderenzorg. Cliënten krijgen zorg, welzijn, behandeling en woongenot zoals zij het willen. De medewerkers zijn professioneel én flexibel. Bij Norschoten vinden cliënten en personeel een thuis, vol ontmoeting en aandacht voor elkaar. Vanuit een veelkleurige christelijke identiteit. Norschoten biedt (hoogcomplexe) verpleeghuiszorg, dagbehandeling en dagbegeleiding, revalidatie, eerstelijnsbehandeling en hospicezorg. 

Data verzamelen over de doelgroep

CASE creëerde een net waarmee Norschoten méér en betere sollicitanten ophaalde. We maakten een landingspagina met een pakkende video die meteen liet zien hoe Norschoten een frisse wind laat waaien door de ouderenzorg. De boodschap: zorg organiseer je niet alleen vóór maar vooral ook mét ouderen. Deze video deelden de online marketeers op Facebook en Instagram en zo verzamelden ze data over de doelgroep.  

Daarna wakkerden de copywriters van CASE de interesse van potentiële sollicitanten aan. Hoe? Via interviews met Norschoten-medewerkers. Zij vertelden hoe dat gaat: ‘vanuit het hart’ werken. Met de focus op de cliënt en niet op het protocol, of de regels. 

Conversie naar daadwerkelijk solliciteren

Uiteindelijk volgde de conversie naar daadwerkelijk solliciteren. Door online doelgroepen heel precies te targetten. Niet alleen op beroepsgroep maar ook op locatie. De clickrates op de speciale wervingswebpagina waren hoog. De doelgroep ging soepel door de marketingfunnel. Al snel meldden de eerste sollicitanten zich bij de recruiter van Norschoten. Zo hengelde ze kandidaten binnen die uitstekend pasten bij de vacatures en graag bij Norschoten wilden komen werken.  

Het werkt echt!

We hadden dringend Verzorgenden IG voor de nacht nodig. Ik vroeg aan Matthijs van CASE om daar gericht op te sturen. Een week later had ik sollicitanten en ook specifiek voor de nacht. Prima kandidaten, die ook zijn aangenomen. Ik merkte sowieso dat er meer gerichte reacties kwamen. Kwalitatief goede kandidaten. Zo hebben we bijvoorbeeld ook op werving voor een specifieke locatie gestuurd. Dat werkte.” 

Ciske Kimmann, recruiter van Norschoten 

Matthijs Hazeleger, online marketeer van CASE: “Het gaf een kick dat de campagne niet alleen véél sollicitanten opleverde, maar ook nog eens perfect passende kandidaten.”