Is meer geld voor marketing je antwoord? Corona doet een groot beroep op het incasseringsvermogen en de flexibiliteit van ondernemers. CASE ziet klanten razendsnel en creatief nieuwe wegen inslaan.
Met nieuwe diensten en door bestaande producten anders te vermarkten. Dat moet ook want stoppen met je bedrijf door coronacrisis is het laatste wat je wil. Wat moet je doen? Is ophogen van je marketingbudget het antwoord?
De coronacrisis is heftig en maakt bang. We zijn stil van de ernstige situatie. Tegelijk zien we juist nu zoveel moois.
In ons vakjargon zeggen we als reclamebureau in Ede: Wie nu meteen vanuit zijn kernwaarden kan handelen, heeft wel een voorsprong. Heb je je branding op orde? Dan heb je nu een voorsprong met serieuze impact op het voortbestaan van je bedrijf!
Was je zover nog niet? Wat kan je dan nu doen? CASE geeft je advies.
Crisis en dreigende recessie zetten marketingbudgetten onder druk. Logisch. Wie op korte termijn kosten moet terugdringen om overeind te blijven, is geneigd marketingactiviteiten fors terug te draaien.
CASE begrijpt dat. Maar is het verstandig?
Nee. Marketing is cruciaal. Voor meer omzet heb je meer klanten nodig. Die komen niet vanzelf naar je toe. Zeker nu niet. Zolang je bestaande klanten onder druk staan en je niet voldoende omzet bezorgen, moet je werk maken van het werven van nieuwe klanten.
En ook je bestaande klanten moet je blijven boeien. Met innovaties en verbeteringen van alles wat je hen al biedt.
“Bedrijven en organisaties die duurzaam en met beleid investeren in marketing plukken daar de vruchten van. In de vorm van meer omzet en winst. Ook in tijden van crisis.”
Marketing is geen tovermiddel. Marketingbudget functioneert ook niet als gazonverbeteraar of Pokon. Je basis, je branding moet deugen. En één ding is zeker: crisistijd vraagt om efficiëntere en krachtigere marketing. Klanten ervaren stress en ze hebben een overtuigend verhaal nodig om bij jou te komen en bij jou te blijven.
Wat willen je klanten in tijden van crisis:
CASE geeft je tips om je marketingbudget zo efficiënt mogelijk in te zetten.
CASE staat voor grondig en creatief. Wij kleuren je wereld mooier en geven je MOOI MEER IMPACT. Juist in deze tijd heb je communicatieversnellers nodig die je meteen kunt inzetten.
CASE heeft die voor je. Bekijk ons menu voor EHBC (Eerste Hulp Bij Crisiscommunicatie) en kies jouw set hands-on en bewezen effectieve communicatiemiddelen.
Klik hier voor onze diensten.