Blog

Hoe voeg je je evenement of webinar toe aan Google?

Gepubliceerd op 3 juni 2020 • 4min leestijd

Om meer publiek naar je evenement of webinar toe te trekken, zet je verschillende kanalen in. Je kent ze vast wel:

  • Social media om meer bekendheid voor je event te genereren bij jouw doelgroep op hun tijdlijn.
  • Een emailmarketing campagne die je stuurt naar je email-lijst.
  • Een zoekmachine advertentie campagne die mensen op specifieke zoektermen naar je website toe trekt.

Maar zet jij je event ook al op Google mijn Bedrijf? Dat gaat super eenvoudig en iedereen die toch al via Google zoekt naar jouw organisatie ziet meteen dat je een evenement of webinar verzorgt.

Het stappenplan
Het enige wat je hoeft te doen, is je evenement toevoegen aan Google mijn Bedrijf. Je doet dat als een post. Hieronder zie je een korte instructie voor het plaatsen van een evenement op Google mijn Bedrijf..

Stap 1
Je logt als de beheerder van Google mijn Bedrijf in op de bedrijfsomgeving.

Stap 2 
Vervolgens maak je een nieuwe post aan en selecteer je de optie ‘Evenement’. Vul de details van je evenement in. Kies eventueel voor de optie om een knop toe te voegen waarmee je mensen rechtstreeks doorstuurt naar de registratiepagina van je evenement of webinar.  

Stap 3 
Heb je alle details ingevuld? Klik dan op ‘publiceren’. 

Tada! Je resultaat 
Zodra een Googlegebruiker nu zoekt op jouw bedrijfsnaam ziet hij rechtsonder de bedrijfsgegevens de evenement die op dat moment actueel zijn. Laat die aanmeldingen maar binnenstromen

Vond je dit een goeie tip? Geef ons dan je email-adres. Zodra we weer wat ontdekken waarmee jij mooi meer impact krijgt, ben jij de eerste die het hoort. 😉  







* Dit is een verplicht veld