Blog

Linkedin feature, audio opname van je naam. Voorkom spraakverwarring!

Gepubliceerd op 14 augustus 2020 • 5min leestijd

Voor mensen met een moeilijk uit te spreken naam heeft LINKEDIN een nieuwe feature ontwikkeld, de audio opname. Gebruikers kunnen nu een audio opname maken waarop ze hun naam uitspreken en deze toevoegen aan hun LinkedInprofiel. Dat scheelt een hoop spraakverwarringen.

Want het is vervelend om continu mensen te moeten verbeteren die je naam verkeerd uitspreken. Nu heb ik geen naam die erg lastig is uit te spreken, maar sommige callcenter agents krijgen het toch voor elkaar om het verkeerd uit te spreken. Dat herken je vast wel, spreek ik met de heer of mevrouw…. en dan komt er een geweldige variant op je achternaam. Nu lach je er een keer om en vertel je hoe achternaam wel uitgesproken wordt. Maar het kan ongemakkelijk zijn tijdens zakelijke ontmoetingen. Maar deze ongemakkelijke situatie kan je nu voorkomen met de audiofunctie van Linkedin.

Hoe voeg je deze nieuwe feauture, de Linkedin audio opname, toe aan je profiel?

Stap 1 Klik op de melding onder je naam. (Indien niet aanwezig, klik dan op het potloodje)

Stap 2 Houd de audio-opname button ingedrukt en spreek je naam in. (Bepaal ook of deze opname voor iedereen te beluisteren is of alleen voor je connecties)

Linkedin audio opnemen

Stap 3 Klik op opslaan (in mijn geval stond er solliciteren..?) En klik vervolgens op bewaar.

Stap 4 Als de audio-opname goed is opgeslagen staat het audio icoontje achter je naam. 

Linkedin Audio opname

Ik vind deze audio opname een goede nieuwe feature van Linkedin. Eén van de velen overigens. Linkedin blijft zich ontwikkelen in de laatste maanden en zetten goede stappen. Daarmee stelt Linkedin jou als professional steeds beter in staat om de tool te gebruiken om echt waarde toe te voegen aan je netwerk.
Bij CASE geven wij regelmatig trainingen om je de mogelijkheden van Linkedin te laten zien. Op deze manier blijf je in contact met je netwerk en haal je zelfs leads uit Linkedin.

Matthijs Hazeleger
Online Marketeer
CASE