Campagneconcept en nieuwe aanvliegroute voor Cultura

Een gloednieuw seizoen start bij Cultura. Voor iedereen een passend aanbod. Toch moet er meer differentiatie komen. Aan CASE de opdracht om een campagne te maken. Van voorstellingsmarketing naar een doelgroepgerichte aanpak.

Meer dan 100 voorstellingen in theaterseizoen 22/23. Dat is per voorstelling maar één kans om uit te verkopen. Bovendien moet theater weer top-of-mind worden na 2 jaar COVID. De kaartverkoop startte zaterdag 11 juni 2022. Samen kozen we voor een nieuwe aanvliegroute.

Het resultaat? Per doelgroep een eigen marketingplan, landingspagina en tone of voice. We gingen aan de slag met wireframes, (web)teksten, video, design en online marketing.  

Iedere doelgroep een eigen campagne

Conceptontwikkeling: andere wereld, zo dichtbij

Bij Cultura beland je in een andere wereld. Er is altijd iets te doen, te leren en te beleven. Hier laad je op en raak je geïnspireerd. Dit is wat cultuur met je doet. In het concept vertaalden we dit door naar 4 doelgroepen. Met video die precies dat gevoel weergeeft. Opvallende A0-posters langs de weg. En op maat gemaakte landingspagina’s met een passend aanbod per doelgroep.

Always-on campagne

Een jaar lang structureel zichtbaar zijn. Cultura durft het. CASE ontwikkelt ook de onlinecampagne. Via Facebook en Instagram. Met doelgroepselectie en zorgvuldig geselecteerde piekmomenten.   

Brochure

Een brochure mag niet ontbreken. Die wordt op maat gemaakt voor de oudste doelgroep. Met een frisse indeling, gebaseerd op storytelling. De klant kiest waar hij/zij behoefte aan heeft. Bijvoorbeeld klassiek genieten, lachen geblazen of leuk met kleinkinderen.

Cultura is er voor alle Edenaren

En daarom maken we de campagne nog persoonlijker door Edenaren te betrekken. Uiteraard met video. Waarin we de herinnering aan die indrukwekkende voorstelling vastleggen. Wordt vervolgd!

Landingspagina’s