Meiden inspireren om te kiezen voor een carrière in de techniek. Laat dat maar aan Noor en Andi van CASE over. Meer dan 50 meiden maakten tijdens Girls Day in TechnoDiscovery kennis met de beginselen van het reclamevak.
Noor en Andi daagden hen met een workshop ‘reclame maken’ uit om een campagne te maken voor een nieuwe make-up collectie. Met succes. En nog de hele week rolden de berichtjes binnen bij CASE: “Ik wist niet dat dit spannende werk ook techniek is. Met welk opleiding kan ik net als jullie grafisch vormgever worden?”
Over meedoen aan Girls Day hoefde CASE niet lang na te denken. “We dragen graag zelf bij aan de maatschappelijke verandering die nodig is om meer mensen in de techniek aan het werk te krijgen”, zegt directeur Helen van den Oever. “Voor klanten in de technische branche doen we dat met effectieve arbeidsmarktcampagnes. En hier in TechnoDiscovey doen we dat door meiden te laten ervaren welke mooie techniek er in reclame zit.
Wij vinden het supertof om hen zo enthousiast te zien! Deze dag blijft hen waarschijnlijk nog lang bij en wie weet zien we hen in de toekomst terug als vakgenoten.”