FOODBATTLE GEMEENTE EDE

Hoe zorgen we ervoor dat mensen zich beter bewust zijn van het voedsel dat ze dagelijks weggooien? Dat was de vraag van de gemeente Ede, die duurzaamheid en ‘food’ hoog in het vaandel heeft staan. Onze opdrachtgever wil bewustwording creëren en daarnaast bereiken dat mensen zich aanmelden voor deelname aan FoodBattle Ede. Voor een week of een maand houden deelnemers online een dagboek bij waarin ze bijhouden wat ze weggooien. Milieu Centraal en Voedingscentrum geven landelijk inhoud aan FoodBattle.

 

Doelgroep

Iedereen met een eigen huishouden, zowel individueel als in een groep, kan meedoen. Dat maakt de doelgroep breed en interessant. In de campagne werken we met vijf heldenteams (team gezinnen, senioren, dansteam, straatteam en vriendenteam) die het gezicht zijn van FoodBattle. Dit zorgt voor herkenbaarheid waardoor veel inwoners zich kunnen vereenzelvigen met een van de deelnemers in zo'n team. 

 

Boegbeelden

Binnen de campagne werken we ook met aansprekende koks uit Ede. Bekende gezichten met een eigen verhaal. Eerlijke informatie en leuk om tot je te nemen. De koks hebben een rol gespeeld in de on- en offlinecommunicatie. Ook heeft een kok gekookt met restjes ter inspiratie voor de deelnemers binnen de heldenteams.

Naast het competitieve karakter van FoodBattle, speelt de funfactor een grote rol in de campagne. We brengen nieuws en informatie op een positieve manier naar de mensen toe.

 Campagnestijl
 Social media campagne
 Blog
 Vlogs
 Promotiekraam
 Promotiekleding (kado-uniek.nl)
 Fotografie
 Posters
 Flyers
 Promotieteam in mascottepakken
 Teksten
 Banners en beach flags
 Advertenties en mediaplaatsingen
 Persberichten
 Spanframe
 Communicatieadvies