Drietrapsraket naar succes met je arbeidsmarktcampagne 

Is personeel werven in de zorgsector echt zo moeilijk als ze zeggen? Niet met een goed doordachte arbeidsmarktcampagne! Voor zorgorganisatie Norschoten ontwikkelde CASE zo’n succesvolle expeditie: Zorg anders, zorg beter. 

“Door jullie gerichte sturing in de campagne, kreeg ik heel snel passende sollicitanten voor deze specifieke functies”, zegt Ciske Kimmann, recruiter van Norschoten, hierover.   

Data verzamelen over de doelgroep

Onze aanpak? Een drietrapsraket. De eerste trap: de doelgroep kennis laten maken met de frisse wind die Norschoten door de ouderenzorg laat waaien. Hoe? We maakten een landingspagina. Daarop een pakkende video over de vernieuwende aanpak van Norschoten: zorg organiseer je niet alleen vóór maar ook mét ouderen. Deze video deelden we op Facebook en Instagram. Hiermee verzamelden we data over de doelgroep. 

Interesse verder aanwakkeren

Trap twee: de doelgroep verdieping aanreiken. We wakkerden de interesse van potentiële sollicitanten verder aan via social posts over interviews met Norschoten-medewerkers. Die vertellen in het interview hoe zij ‘vanuit het hart’ werken, met de focus op de cliënt en niet het protocol of de regels.    

Conversie naar solliciteren

De conversie naar daadwerkelijk solliciteren was de derde en laatste trap. Via een retargeting campagne boekten we een daverend succes. We realiseerden hoge clickrates. De doelgroep ging soepel door de marketingfunnel. De klant werd blij. 

Wil jij ook een arbeidsmarktcampagne die mooi meer impact heeft?