Zag je dit? De nieuwste feature van Instagram geeft gebruikers voortaan de keuze hoe zij hun tijdlijn willen zien: chronologisch of door een algoritme gevormd. Je kan voortaan kiezen of je een tijdlijn wilt met berichten van alle accounts die je volgt of een tijdlijn met ‘favoriete’ accounts. Wat betekent dit voor je social media strategie? Moet je je campagnes op social media aanpassen en kom je überhaupt nog in beeld bij je doelgroep en potentiële klanten?
Instagram vult sinds 2016 je tijdlijn volgens een algoritme. Op basis van voorkeuren van de gebruiker verschijnen er berichten en die wisselt Instagram af met aanbevolen accounts en reclameberichten. Dat blijft wel de standaard, maar gebruikers kunnen het voortaan zelf aanpassen.
Want dit is hoe het altijd werkt: Als jij interessant nieuws deelt, waardevolle content aanreikt en werk maakt van je dienstverlening… Dan zullen mensen sneller geneigd zijn om jouw account in hun lijst met favorieten op te nemen. Zo blijf jij verzekerd van hun continue aandacht.
Dit sluit ook helemaal aan bij marketing van deze tijd: permission marketing (contentmarketing is een vorm van permission marketing).
Nog steeds is het mogelijk om met jouw berichten op het juiste moment bij de juiste persoon in de tijdlijn te verschijnen. Met relevante en onmisbare content voor jouw volgers. Zodat jouw bedrijf wordt toegevoegd aan hun favorieten op Instagram.
Onze online marketeer weet hoe je de meest creatieve content voor jouw doelgroep creëert. Behoefte om even te sparren? Bel of mail even. We helpen je graag.